Ως γιος ναυτικού, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μέρος της οικογενειακής μας πραγματικότητας – και ουσιαστικά την πραγματικότητα πολλών ελληνικών οικογενειών. Τα έχω ξαναγράψει δεν θέλω να κουράσω – δύσκολη ζωή πολύ δύσκολη, για όλους, μικρές στιγμές όπως αυτή είναι που σε κάνουν να ξεχνάς για λίγο την ωμή πραγματικότητα! Είναι σαν blog- άρει ο πατέρας μου για αυτό το post!

Μπορεί τελικά με τα χρόνια να έχω μάθει να παρκάρω καλύτερα απο τον πατέρα μου – το αμάξι – παρόλα αυτά με νικάει μιας και αυτός παρκάρει αρκετά συχνά αυτό τό τέρας. Μην ξεγελιέσαι, η θάλασσα τα λιμάνια έχουν κανόνες, δρόμους, σήματα, θέλουν λεπτεπίλεπτες κινήσεις – γιατί δεν υπάρχουν προφυλακτήρες ούτε θα τα βρεις με τον άλλον στις ζημιές! Στην φωτό το Μ/V Alpha Flame. Έχει τοναζ 75.000 τόνους είναι τύπου Panamax (Panamax = κλάση πλοίων , σημαίνει ότι αυτο το μέγεθος μπορεί να περάσει από το κανάλι του Παναμά!). Νεότευκτο. Στην φωτογραφία μπορείς να διακρίνεις τις κάπως ταλαιπωρημένες λαμαρίνες – και να αναρωτηθείς μα καλά είπες ότι είναι καινούργιο. Ναι είναι – κάποια λίγα χρόνια ζωής παρόλα αυτά -οι ταλαιπωρημένες λαμαρίνες οι οποίες ουσιαστικά έχουν μπει μέσα και μας αποκαλύπτουν τον σκελετό του πλοίου- είναι αποτέλεσμα τις πίεσης που δέχεται το πλοίο απο φουρτούνες και έντονη θάλασσα.Δες παρακάτω!

Καθώς πλέει στην
Βαλτική

Το καράβι λένε, πονάει όπως ένας άνθρωπος – πιέζεται, συγκρούεται μάχεται με τα κύματα και ο χτύπος της καρδίας του είναι η μηχανή η οποία του δίνει ορμή!

Αυτά που βλέπεις είναι τα αμπάρια ανοιχτά! Το πλοίο είναι σε λιμάνι της Αγγλίας! Ο τεράστιος πύργος στο βάθος δεν είναι άλλο από ένα τεράστιο αυτόματο φτυάρι – ρουφήχτρα ή οποία μπαίνει σε κάθε αμπάρι και ουσιαστικά φτυαρίζει και ρουφάει το εμπόρευμα προς τα σιλό. Το εμπόρευμα μπορεί να ειναι σίδερο, κάρβουνο, σιτάρι,χώμα ή διάφορα μέταλλα (όχι
κώστα δεν λέω για σένα \m/).
Βουαλά! Ξαφνικά οι sci fi εικόνες απο space dock με διαστημόπλοιοα που κολάνε πάνω τους -αποκτουν νόημοα! Ο μύλος γυρίζει και σκάβει το εμπόρευμα- στην πάνω μεριά η ρουφήχτρα το προωθεί προς τα πάνω! Δες και άλλες παρακάτω.


Ας δούμε πόσο μεγάλα είναι τα αμπάρια – πίστεψε με είναι τεράστιοι χώροι- σπίτια ολόκληρα ή μάλλον μικρές πολυκατοικίες!


Το αμπάρι νο3 λειτουργεί και σαν ελικοδρόμιο – στα καπάκια του!
Οκ ας αφήσουμε τα αμπάρια πάμε πιο πάνω!Η γέφυρα και το κομοδέσιο.


Μια νυχτερινή! Φαντάσου την ζωή σου 30 και 40 μέρες μέσα σε αυτή την σιδερένια πολυκατοικία – και γύρω σου μόνο σίδερο και νερό!

Μπουυυυυ..Μπουυυυυ.Όπως έλεγα μικρός η Μπουρού ή φουγάρο!
Ας δουμε λίγο την καρδιά του πλοίου!

Οι μηχανικοί από μια γρήγορη ματιά φαίνεται να είναι αρκετά τυπικοί ο χώρος ειναι πεντακάθαρος!
Το Control Panel (όχι των Windows χα χα)
Ας πάμε πιο πάνω!
το τιμόνι ή πιο σωστά πηδάλιο
Ας αλλάξουμε παραστάσεις!Εκφόρτωση στην χιονισμένη Φιλανδία!


Το αμπάρι γεμίζει χιόνι—oops!
Πάνω απο την ανεμόσκαλα!
Στον Καναδά σε στενά!
Παντού υπάρχει μια Μαντόνα! Ευλόγησον!


Αλλάξαμε χώρα – σε ποιον ανήκει(ε) το κάστρο αυτό – πρόσεξε την σημαία – όποιος το βρει κερδίζει φιλανδική σοκολάτα!Είμαστε στην Κοπενγάχη.
O πιλότος αφήνει την λατζα, και ανεβαίνει στο πλοίο! Θα οδηγήσει και θα κατευθύνει με τις ειδικές γνώσεις του το πλοίο σε σωστά νερά μέσα σε κάποιο στενό ή λιμάνι! Κάθε λιμάνι – κόλπος έχει υπηρεσία πιλότου!

Και τέλος το εθνικό φρόνημα!

Η ελληνική σημαία είναι η πιο ισχυρή σημαία στην παγκόσμια ναυτιλία – τόσο σε αριθμό πλοίων – οσο σε ποιότητα και νεότητας στόλου! Η ελληνική ναυτιλια θα ήταν ένα τίποτα χωρίς τους Έλληνες ναυτικούς! Ένα κλάδος ο οποίος με τα χρόνια φθίνει – για πολλούς λόγους – δύσκολο επάγγελμα σκληρό. Παρόλα αυτά υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι την υπηρετούν – όχι γιατί το έχουν χόμπι αλλά γιατί είναι το επάγγελμα τους! Δεν είναι εύκολη η θάλασσα και η ζωή του μέσου ναυτικού είναι σκληρή – σίδερο , θάλασσα, κρύο, αέρας και αποξένωση!Όποτε έχω ευκαιρία θέλω να ποστάρω αντίστοιχα πράγματα για το επάγγελμα αυτό, όχι γιατί μου αρέσει , ούτε φυσικά το εξασκώ , αλλά γιατί εξαιτίας του είμαι αυτό που είμαι -εύκολα ή δύσκολα! respect στον έλληνα ναυτικό – until next time που θα παραλάβω υλικό απο τον captain – καλές θάλασσες! Όλο το flickr set
εδώ !
ps) οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες με την Olympus Sp500UZ την οποία και δώρισα στον πατέρα μου και είναι φανερό ότι είναι μια πραγματικά αξιόλογη μηχανή – νομίζω νικάει σε ποιότητα την Sony μου!
ps2)οι άλλες μισές είναι τραβηγμένες απο την Sony DC W55 απο την αδερφή μου – η οποία ομολογώ έκανε πολύ καλή δουλειά! Μπράβο margo!
Great article. I remember this ship back in 1999 when she was new. She was beautiful. I went onboard in South Africa. Was called the United Support back then. Sad to see she was scrapped in 2016.