Σάββατο, 1 Απριλίου, 2023
No menu items!
ΑρχικήΟ Τόπος ΜουΤο Νεώριο Σύρου νίκησε την Tesla!!!

Το Νεώριο Σύρου νίκησε την Tesla!!!

Και όμως! Καλά διαβάσατε! Ο τίτλος δεν είναι τρολιά! Είναι πραγματικότητα! Μπορεί ως είδηση να συμπληρώνει 4 μήνες, καλό όμως να αναπαράγεται όσο γίνεται για πολλούς και διάφορους λόγους: Πρώτον, για να δείξει ότι όπου υπάρχουν οραματιστές (Γουλανδρής) όλα είναι δυνατά. Δεύτερον, για να αποδείξει για άλλη μια φορά τις μεγάλες δυνατότητες των Ναυπηγείων Νεωρίου (ναι, ακόμα και τώρα). Τρίτον, για να θυμήσει ότι οι πατεράδες μας μολονότι εργάτες ναυπηγείου «έχτισαν» το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο! Τέταρτον, για να κάνει γνωστό σε όσους δεν το ξέρουν ότι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παγκοσμίως (Enfield 8000) ήταν ελληνικό! Πέμπτον, για να καταδείξει με πειστήρια και γεγονότα πως είτε η Σύρος είτε η Ελλάδα εν συνόλω αν αφεθεί ελεύθερη να ανοίξει τα φτερά δημιουργίας της δεν κατακτά απλώς τους ουρανούς, αλλά τους ξεπερνά!

40 χρόνια μετά έρχεται μια νίκη από το πουθενά

Ο προηγούμενος πρόλογος σαφώς και αναφέρεται στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο Enfield 8000 που κατασκεύασαν αρχές του ’70 οι τότε εργάτες του Νεωρίου, υπό τις οδηγίες Άγγλων κι Ελλήνων μηχανικών και το άγρυπνο μάτι του πανέξυπνου και τολμηρού Ιωάννη Γουλανδρή. Χρειάστηκε πραγματικά πολλή τόλμη για να μεταφέρει την κατασκευή αυτών των αυτοκινήτων από την προηγμένη στο χώρο της αυτοκίνησης Αγγλία στην «πρωτόγονη» τότε (αυτοκινητιστικά πάντα) Ελλάδα, και δη στη Σύρο! Όμως, μέχρις ενός σημείου επιτελέστηκε ΤΟ θαύμα, που δυστυχώς δεν είχε συνέχεια. Η γραμμή παραγωγής απέδωσε 120 αυτοκίνητα κι εκεί το όνειρο….τέλειωσε.

Και ξαφνικά, από το πουθενά, ο τηλεοπτικός παρουσιαστής Τζόνι Σμιθ, γνωστός, μεταξύ άλλων από την εκπομπή Fifth Gear, βρίσκει πριν από τρία περίπου χρόνια ένα μισοκατεστραμένο, εξ αιτίας μιας πλημμύρας, Ε8000, ένα από τα ελάχιστα διασωθέντα μέχρι σήμερα αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε λειτουργική κατάσταση σήμερα υπάρχουν 2-3 κομμάτια, ένα από τα οποία εκτίθεται στο υπέροχο Βιομηχανικό Μουσείο της Σύρου. Καθώς τα ανταλλακτικά του Ε8000 είναι δυσεύρετα, επειδή ο Τζόνι Σμιθ δεν μπορούσε να το αποκαταστήσει στην αρχική του μορφή, του μπήκε η ιδέα να το μετατρέψει στο ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να κινηθεί νόμιμα και στο δρόμο! Διατηρώντας ανέπαφη την εξωτερική μορφή του Ε8000, αντικατέστησε όλα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, με στόχο την απόλυτη επίδοση στην επιτάχυνση, όπως αυτή θα μπορούσε να πιστοποιηθεί στην αναμέτρηση για το 400άρι σε έναν αγώνα ντράγκστερ.

Οι δυσκολίες δεν αφορούσαν μόνο στην εξεύρεση του κατάλληλου κινητήρα και μπαταριών (αλλά και των απαραίτητων πόρων), αλλά και στην εξασφάλιση ότι όλα αυτά θα μπορούσαν να γίνουν με ασφάλεια, δεδομένου ότι το αυτοκίνητο με μήκος μόλις 2,85 μ. θα ανέπτυσσε ταχύτητες κοντά στα 200 χλμ./ώρα! Έτσι, το αρχικό μοτέρ των μόλις 8 ίππων αντικαταστάθηκε από δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης… 1003PS – ισχύς πολλά υποσχόμενη για το στόχο που είχε θέσει ο Τζόνι Σμιθ. Για την τροφοδοσία τους φρόντισαν 144 μπαταρίες ιόντων λιθίου δανεισμένες από στρατιωτικά ελικόπτερα….
Tesla SP85D
Στις 6 του περασμένου Σεπτέμβρη λοιπόν, ημέρα Κυριακή, κατέρριψε στους ευρωπαϊκούς τελικούς ντράγκστερ της FIA, που πραγματοποιήθηκαν στη βρετανική πίστα Santa Pod, το χρόνο για το 400άρι στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με νόμιμη άδεια για κυκλοφορία στο δρόμο, που κατείχε με 11,5 δλ. ένα Tesla S P85D. Επαναλαμβάνουμε: Το αυτοκίνητο με το οποίο κατέρριψε το ρεκόρ δεν ήταν κάποιο σύγχρονο ηλεκτρικό όχημα, αλλά ένα ταπεινό Enfield 8000, το οποίο κατασκευάστηκε στη Σύρο στην περίοδο 1973-1976! Σε προηγούμενες αναμετρήσεις, στις αρχές του καλοκαιριού το Flux-Capacitor, όπως είχε βαφτίσει το αυτοκίνητό του ο Τζόνι Σμιθ, είχε ήδη υπερκαλύψει την επίδοση του Tesla, όμως στην τελευταία διοργάνωση, προκειμένου να αποδείξει την ικανότητα του αυτοκινήτου να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους έπρεπε πρώτα να πραγματοποιήσει έναν κύκλο 40 χιλιομέτρων και στη συνέχεια να αναμετρηθεί στην ευθεία, έχοντας στη διάθεσή του δύο ακόμα ώρες φόρτισης. Μπορεί η τελική αναμέτρηση, που έγινε δίπλα σε ένα Nissan GT-R με 2.000 ίππους να μην του εξασφάλισε τη νίκη, όμως ο χρόνος των 10,84» με τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα δικαίωσε την προσπάθεια εκσυγχρονισμού του παλιού Ε8000.

 

 

Το εν πολλοίς άγνωστο Enfield 8000, ακόμα και στην πατρίδα μας (η ιστορία του οποίου περιγράφεται στο ντοκιμαντέρ “Ανάμεσα σε δύο νησιά”) σχεδιάστηκε στην Αγγλία υπό την καθοδήγηση του αεροδυναμιστή Κωνσταντίνου Αδρακτά, όμως η παραγωγή του μεταφέρθηκε στη Σύρο στις εγκαταστάσεις ενός παλιού νηματουργείου, κοντά στο ναυπηγείο του Νεωρίου, ιδιοκτησίας (όπως και η Enfield) του εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή. Στο βίντεο παρακάτω μπορείτε να δείτε άλλο ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στο Νεώριο (το πρώτο ελληνικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο) το οποίο ομοίως είχε άδοξο τέλος…

 

Για το άρθρο αυτό χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από το 4troxoi.gr (http://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/poio-tesla)

 

Το είδαμε στο :protevousa.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Advertisingspot_img

Δημοφιλη αρθρα