Προσοχή στις παραπλανητικές διαφημίσεις των σούπερ μάρκετ

519

Το σίγουρο είναι ότι πολλοί θα έχετε πέσει «θύματα» κάποιας παραπλανητικής διαφήμισης ή «προσφοράς» από σούπες μάρκετ. Τα… φανταχτερά φυλλάδια και οι «φωνακλάδικες» διαφημίσεις στην τηλεόραση αφθονούν σε μια προσπάθεια προσέλκυσης όσο το δυνατόν περισσότερων καταναλωτών.

Έπειτα από πολλές καταγγελίες που έλαβε η Ένωση Καταναλωτών – η Ποιότητα της Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), προχώρησε σε «ελέγχους» σε διαφημίσεις και φυλλάδια προσφορών. Αποτέλεσμα; Πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ παραπλανούν τους καταναλωτές ως προς τις τιμές των προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορά με τους εξής τρόπους:

– Αναγράφοντας μόνο το ποσοστό έκπτωσης (πχ. -50%) χωρίς να αναφέρεται ούτε η αρχική ούτε η τελική τιμή.

– Αναγράφεται η τελική τιμή της προσφοράς, χωρίς να αναγράφεται η αρχική.

– Παρατηρείται η αναγραφή της αρχικής τιμής με μικρή γραμματοσειρά, ενώ αντιθέτως η τελική με μεγάλους αριθμούς.

– Με «ηχηρά» μηνύματα, π.χ. μοναδικές προσφορές, super προσφορά, μην το χάσεις!, που δελεάζουν τον καταναλωτή χωρίς όμως να είναι εμφανής η προσφορά με την αναγραφή της τιμής πριν και μετά την προσφορά.

Στις παραπάνω περιπτώσεις, η προσφορά δεν είναι εμφανής και έτσι είναι αδύνατο για τον καταναλωτή να διακρίνει το οικονομικό όφελος. Οι παραπάνω πρακτικές των σούπερ μάρκετ είναι παραπλανητικές, αθέμιτες και καταχρηστικές.

Οι καταναλωτές, σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, πρέπει να γνωρίζουν ότι:

1. Είναι υποχρεωτική η αναγραφή της τιμής πώλησης ενός προϊόντος πριν και μετά την έκπτωση.

2. Η ένδειξη των παραπάνω τιμών πώλησης θα πρέπει να είναι με ισομεγέθη, ευδιάκριτα και ευανάγνωστα γράμματα με έμφαση στην τιμή πώλησης του προϊόντος που θα τονίζεται με γραμματοσειρά έντονης μορφής.

3. Πρέπει να τονίζεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι το συγκεκριμένο προϊόν πωλείται με έκπτωση.

4. Σε περίπτωση που ο καταναλωτής συναντά προσφορά 1+1, το συγκεκριμένο προϊόν που τίθεται σε προσφορά, θα πρέπει να διατίθεται και μεμονωμένα.

5. Τέλος, η τιμή του αγαθού δεν θα πρέπει να έχει ανατιμηθεί τους τελευταίους δύο μήνες.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί όλους τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε παραποιήσεις τιμών σε σούπερ μάρκετ επικοινωνήστε και καταγγείλτε τις συγκεκριμένες πρακτικές στην ΕΚΠΟΙΖΩ, συμπληρώνοντας το Υπόδειγμα Καταγγελίας με θέμα «Καταγγελία για προσφορά Super Market» και στέλνοντάς το στο mail [email protected] ή καλώντας στο 210-3304444.

www.dikaiologitika.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.