Τρίτη, 6 Ιουνίου, 2023
No menu items!
ΑρχικήΗ ιστορία που δεν μάθαμεΟ Αλέξανδρος Δουμάς κτίζει το κότερο του Μόντε Χρίστο στην Σύρο

Ο Αλέξανδρος Δουμάς κτίζει το κότερο του Μόντε Χρίστο στην Σύρο

1859. Ο Αλέξανδρος Δουμάς παραγγέλνει και κατασκευάζει το Κότερο του στο πιο διάσημο καρνάγιο της Ερμούπολης στην Σύρο.
Μαζί του και ο μεγάλος Ιμπρεσιονιστής ζωγράφος Κλωντ Μονέ.
Οι φήμες ότι το πλοίο “Μπολ” που ταξίδεψε ο μεγάλος Κάρολος Δαρβίνος μπορεί να ήταν το ίδιο σκάφος η το αδελφάκι του που κατασκευάστηκε επίσης στην Ερμούπολη.

13516408_816545875146407_5450563075400858035_n

Μια Σπάνια όσο και άγνωστη και γοητευτική ιστορία που περιγράφει πως ο Αλέξανδρος Δουμάς, μετά την επίσκεψή του στην Αθήνα το 1859, συνοδευόμενος από τον διάσημο ζωγράφο Μονέ, επισκέφθηκε τη Σύρο και παράγγειλε στους ταρσανάδες της την κατασκευή μιας θαλαμηγού.

Ήταν η θαλαμηγός του, με το όνομα της χαραγμένο στα Ελληνικά «Μοντεχρίστος» του παραδόθηκε τον επόμενο χρόνο στο λιμάνι της Μασσαλίας.

Μια από τις άγνωστες ωστόσο γοητευτικές και σημαντικές πτυχές της ένδοξης ιστορίας της Σύρου των αρχών της ζωής της ως σημαντική πόλη της Ευρώπης και της Μεσόγειου.

Διαβάστε αυτήν την Σπάνια άγνωστη έρευνα παρακάτω και νιώστε υπερήφανοι για την Συριανή καταγωγή σας.

13516170_816546511813010_4384427309844369639_n

Μια από τις σημαντικότερες ιστορικές στιγμές της παλαιότερης Ιστορίας της Σύρου είναι η επίσκεψη στην Σύρα δυο σημαντικότατων διάσημων Γάλλων του Ο Αλέξανδρου Δουμάς (Alexandre Dumas) του πρεσβύτερου του Γάλλου εκείνου συγγραφέα εκείνου που έμεινε γνωστός κυρίως από τα ιστορικά του μυθιστορήματα τα οποία τον κατέστησαν έναν από τους πιο πολυδιαβασμένους Γάλλους συγγραφείς στον κόσμο. Τα Ο Κόμης Μοντεχρίστος, Οι Τρεις Σωματοφύλακες, Μετά Είκοσι Έτη κ.α., και του Κλωντ Μονέ (Claude Oscar Monet, του ζωγράφου εκείνου που άλλαξε την πορεία της ζωγραφικής από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του ιμπρεσιονισμού 1859.

13528959_816546458479682_9120114244797437872_n

Οι δυο αυτοί Μεγάλοι – Ο ένας λογοτέχνης, θεατρικός συγγραφέας και εκδότης ενός από τις πρώτες εφημερίδες στον κόσμο και ο άλλος ζωγράφος – ένας από τους σημαντικότερους και επιδραστικότερους ζωγράφους στην ιστορία της ζωγραφικής και οι δυο μεγάλοι και ένθερμοι φιλέλληνες και φιλοσυριανοί ήρθαν στην Σύρο σαν φίλοι για ένα μοναδικό σκοπό.

13501936_816546075146387_8813600200076762619_n

Να παραγγείλουν στον διάσημο τότε Ψαριανό καραβομαραγκό και ναυπηγό Νίκο Παγίδα που ζούσε και εργαζόταν σε δικό του ναυπηγείο στην Σύρο, την πολυτελέστατη θαλαμηγό του Συγγραφέας Αλεξάνδρου Δουμάς.

13516170_816546178479710_2491819853434969023_n

Όπως έχω γράψει σε παλαιότερη έρευνα / άρθρο μου … Όταν η Σύρος και ειδικότερα η Ερμούπολη άρχισε να ορθοποδεί μετά το 1821 ως η πρώτη πόλη του νεοσύστατου απελευθερωμένου μετά την επανάσταση κράτους της Ελλάδας και να στηρίζεται στις δυνάμεις της καταφέρνοντας και να κάνει το μεγάλο θαύμα από νησί προσφύγων να εξελίχθη σε σημαντικό λιμάνι. Πόλη, οικονομικό κόμβο και κέντρο διερχόμενου εμπορίου ανάμεσα σε Ανατολή και δύση, ανάμεσα στις πρώτες επαγγελματικές απασχολήσεις των πρώτων κάτοικων που συγκεντρώθηκαν και ίδρυσαν την πρώτη πόλη της Ελλάδας που ονόμασαν Ερμούπολη ήταν οι ναυπηγοεπισκευαστικές.

Τα πρώτα ναυπηγεία της Ερμούπολης αλλά και της Ελλάδας εγκαταστάθηκαν στην περιοχή που λέγεται σήμερα Ταρσανάς.

Η περιοχή αυτή δεν ήταν τόσο περιορισμένη όσο είναι σήμερα αλλά πολύ μεγαλύτερη σε έκταση. Ύστερα από έρευνες μου υπολογίζω ότι άρχιζε περίπου από το ύψος που βρίσκεται σήμερα η Πυροσβεστική (ίσως ακόμα και εκεί που βρίσκεται ο Γρηγόρης) .

13524539_816546658479662_6692582118073307673_n

Πρωτεργάτες της καραβοναυπηγικής ήταν Χιώτες κυρίως ναυπηγοί που κατέφυγαν στην Σύρο μετά την καταστροφή της Χίου από τους Τούρκους το 1822. Σιγά σιγά ήρθαν με την βοήθεια της τύχης αλλά και των Τούρκικων βαναυσοτήτων να συμπληρώσουν αυτό το μοναδικό χαρμάνι μεγάλα ονόματα από την Ύδρα τις Σπέτσες και Τα Ψαρά. Πάντα προσφυγές αλλά σημαντικότατοι άνθρωποι επαγγελματίες και διάσημοι Καραβομαραγκοί και ναυπηγοί στα μέρη τους και στον ναυτικό κόσμο επίσης.

13516629_816546125146382_6690558964876357762_n (1)

Γνωρίζουμε από την καταγεγραμμένη ιστορία από τα αρχεία του Δήμου Ερμούπολης μερικά από τα ονόματα εκείνων των ναυπηγών.

Παντολεων Μάσχας. Ο μεγάλος αυτός καραβομαραγκός ταν διάσημος πριν έρθει πρόσφυγας από τα Ψαρά αφού ήταν εκείνος που κατασκεύασε στα Ψαρά τα περιβόητα πυρπολικά του επίσης μεγάλου και φιλοσυριανανού στα μετέπειτα Πυρπολητή Κανάρη.

13508819_816546431813018_1427702210417550345_n

Ο Σταμάτης Μάσχας, Ο Σταμάτης Καφουδάκης, Ο Ζαννης Κουφουδάκης, Ο Μιχάλης Ποτούς Χροστφίλης, Ο Κρυστάλης Σωκρατης, Ο Κρυστάλης Γεώργιος, Ο Γλινός Νικόλαος Παγίδας και σαιγουρα άλλοι πολλοί λιγότερο γνωστοί η που δεν γνωρίζουμε τα ονόματα τους.

13512147_816545815146413_5337009908771788447_n

Ανάμεσα σε αυτούς όπως προείπα και ένας από τους διασημότερους σε ολόκληρο τον ναυτικό κόσμο. Ο Νίκος Παγίδας. Στις ναυπηγικές εγκαταστάσεις του στην Ερμούπολη κατασκευάζονται άπειρα πλοία το χρόνο (διαβάζουμε τον απίθανο αριθμό των 80 πλοίων τον χρόνο) και εκεί ναυπηγείται, το 1852 και το 1854 τα πρώτα ελληνικά ατμόπλοια.

Τα ατμόπλοια Ερμής και Ασπίς που θεωρούνται ιστορικά ότι αυτά είναι τα πρώτα ατμόπλοια της Ελλάδας που έγιναν στο ιδιωτικό του ναυπηγείο.

Το 1860 η πρώτη θαλαμηγός που ναυπηγήθηκε στην χώρα μας και που παραγγέλθηκε από τον διάσημο Γάλλο Συγγραφέα των τριών Σωματοφυλακών του Κόμης Μοντεχρίστος και άλλων αναρίθμητων πασίγνωστων μυθιστορημάτων που έγραψαν ιστορία στην λογοτεχνία την κλασική αλλά και την μετέπειτα με επιδραστικά έργα της νεώτερης λογοτεχνίας,

Η Ιστορία λοιπόν έχει ως εξής.
O Αλέξανδρος Δουμάς πατέρας υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους Γάλλους μυθιστοριογράφους και δραματουργούς και αναμφισβήτητα ο πιο διαβασμένος συγγραφέας του ΙΘ’ αιώνα.

Γιος του στρατηγού του Βοναπάρτη, Thomas Alexandre Dumas, εγγονός του μαρκήσιου Davy de la Pailleterie και μιας μαύρης σκλάβας, της Marie Cessette, έζησε περιπετειώδη ζωή με πολλές οικονομικές μεταπτώσεις.

Διέπρεψε στο ιστορικό μυθιστόρημα, εισήγαγε το ιστορικό δράμα στο θέατρο και άφησε ενδιαφέροντα κείμενα ταξιδιωτικών εντυπώσεων.

13501855_816546605146334_5883426621739972759_n

Ο Αλέξανδρος Δουμάς ηταν Φιλέλληνας και μάλιστα φανατικός.
Στο Παρίσι είχε πάμπολλους συνεργάτες, οι οποίοι τον βοηθούσαν στη σύνθεση και τη συγγραφή των πολύτομων έργων του. Ανάμεσα σ’ αυτούς συγκαταλέγονται και δύο Έλληνες, ο Ειρηναίος Ασώπιος και ο Θεόδωρος Κασάπης.

Ο Αλέξανδρος Δουμάς ο πατήρ είχε αποφασίσει ένα τουριστικό ταξίδι στην ανατολή κάτι πολύ συνηθισμένο την εποχή εκείνη.

Αναχώρησε από το Παρίσι τον Ιούνιο του 1858

Ο Αλέξανδρος Δουμάς φθάνει στην Αθήνα στις αρχές του 1859. Είναι η στάση του στο δρόμο της επιστροφής από το ταξίδι του στην Ρωσία.

Στην επιστροφή του από την Ανατολή στην Αθήνα τον Φεβρουάριο του 1859 η εφημερίδα των Αθηνών Αυγή του μηνός εκείνου αναφέρει για τον Αλέξανδρο Δουμά
«Ερχόμενος εκ Ρωσίας δια Τυφλιδως Καυκάσου Κωνσταντινουπόλεως Και Σμύρνης και διαμένοντας ενταύθα δυο ημέρας αναχώρησε εις Σύρον δια να παραγγείλει εκεί την κατασκευή ενός Πλοίου»

Δεν είναι εξακριβωμένο πόσες ημέρες έμεινε στην Ερμουπόλη 0ο διάσημος Γάλλος συγγραφέας.

Αυτό όμως που είναι σίγουρο ήταν ότι δεν ήταν μονός. Και μάλιστα συνοδευόταν από ένα διάσημο φίλο του… «παρ ενός Διακεκριμένου Γάλλου Ζωγράφου» όπως γράφουν οι εφημερίδες της εποχής.
Ο χαρακτηρισμός του Ζωγράφου ως «Διακεκριμένου» έγινε από την Αθηναϊκή εφημερίδα Αθηνά της δεκάτης τετάρτης Δευτέρου του 1869 και η φιλία του με τον Κλωντ Μονέ και οι πληροφορίες που έχουμε ότι ταξίδευαν μαζί πολύ συχνά μας κάνει να πιστεύουμε ότι ο Διακεκριμένος Ζωγράφος που επισπεύτηκε μαζί του την Ερμούπολη και μαζί παράγγελλαν το σκάφος δεν ηταν άλλος από τον μεγάλο ιμπρεσιονιστή ζωγράφο Κλωντ Μονέ.

Φανταστείτε αυτούς τους δυο να κυκλοφορούν στην Ερμουπόλη!

Ο Δημήτριος Βικέλας που ήταν και αυτός βρισκόταν στην Ερμουπόλη εκείνη την εποχή τους παρατηρεί και γράφει στην αυτοβιογραφία του.

«Την παραμονή της αναχωρήσεως μου εκ Σύρου για Παρίσι έβλεπα τρεις Καυκάσιους περιφερομένους εις τας οδούς της Συρας την δεν επαύριον όταν επιβιβασθούν του πλοίου διεπίστωσαν ευχαρίστως ότι θα τους έχω συνταξιδιώτες.

Δεν άργησα να αποκαλύψω ότι ήσαν γάλοι και ότι ο πρεσβύτερος εξ αυτών ήταν ο μέγας Αλέξανδρος Δουμάς.

Ευτυχώς το ταξιδιον ητο μακρόν Από Συραν εις Πειραιά και από Πειραιά εις Μασσαλιαν και εκείθεν εις στα Παρισια επί 10 ημέρας συνέζησα με τον γόητα μυθιστοριογράφο»

Σκοπός της Άφιξης του Δουμάς στην Ερμούπολη ήταν η παραγγελία της θαλαμηγού του στο ναυπηγό Νικόλαο παγίδα.

Θέλω εδώ να σας επιστήσω την προσοχή λέγοντας ότι το Ναυπηγείο του Νίκου Παγίδα σύμφωνα με πληροφορίες τις όποιες άντλησα από Συριανούς καραβομαραγκούς βρισκόταν περίπου σε μια περιοχή μεταξύ της σημερινής Πυροσβεστικής μέχρι περίπου το σημείο που βρίσκεται ο Γρηγόρης και λίγο από τα πρώτα Πρακτορεία εισιτηρίων των πλοίων του λιμανιού.

Κανείς δεν ξέρει ακριβώς να μας πει.
Το πλοίο που παρήγγειλε ο Αλέξανδρος Δουμάς επέκειτο για μια απίστευτα για την εποχή της πολυτελή γολέτα.

Το Όνομα της χαράκτικε στην Πρύμη με ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ και το όνομα αυτής «ΜΟΝΤΕΧΡΙΣΤΟΣ».

Μετά την παραγγελία και την περιήγηση του στην Ερμούπολη ο Αλέξανδρος Δουμάς αναχωρεί αφού άφησε αντιπρόσωπο του τον πλοίαρχο Αποστολή Ποδηματά να ελέγχει την κατασκευή του πλοίου.

Επρόκειτο για εξαιρετικά εμπιστευτική αποστολή, την οποία έβγαλε εις πέρας με απόλυτη επιτυχία ο Έλληνας καπετάνιος.
Το Πλοίο κατασκευάστηκε τελικά από τον έμπειρο ναυπηγό και αναχώρησε από το λιμάνι της Ερμούπολης στις 4/6/1859 με πλήρωμα από έξι ναυτικούς και καπετάνιο τον Έλληνα πλοίαρχο τον έμπειρο και προσωπικό φίλο του Δουμάς Αποστολή Ποδηματά για την Μασσαλία όπου θα παραδινόταν στον διάσημο και μεγάλο ιδιοκτήτη του.

Έφτασε στην Μασσαλία αρχές Αυγούστου.
Ο Δουμάς έσπευσε από το Παρισι στην Μασσαλία για να παραλάβει το Αριστούργημα του Παγίδα.

Όπως Γράφει ο ίδιος ο συγγραφέας που εξέδιδε στο Παρίσι μια εφημερίδα που είχε το ίδιο όνομα με το όνομα του πλοίου του Μοντεχρίστος.

Όταν παρέλαβε το πλοίο έκανε κάτι ακόμα πιο σπουδαίο.

Κάλεσε ειδικούς καλλιτέχνες και συμφώνησε με αυτούς για την εσωτερική του διακόσμηση με απεικονίσεις της Ασπασίας του Περικλή και της ωραίας Ελένης.

Γιατί ο Αλέξανδρος Δουμάς Ήταν φιλέλληνας.

Το 1834 είχε γράψει για την Ελληνική πρωτεύουσα την Αθήνα.

¨Εταιρα που ενταφιάστηκε με τον καθρέφτη της Ασπασίας και βγήκε από κει με το γιαταγάνι του Μπότσαρη αλλά και 10 χρόνια προηγουμένως το 1824 σε ηλικία 24 ετών είχε γράψει ένα ποίημα «Διθύραμβο» για τον Κανάρη.

Ο Διθύραμβος του Α Δουμά εκδόθηκε στην Γαλλία από τον Βιβλιοπώλη Σανσο΄ν Και στο Εξώφυλλο του απεικονιζόταν η πυρπολούμενη Τουρκική Ναυαρχίδα καθώς και ένα απόσπασμα του Αλλού μεγάλου Έλληνα φιλέλληνα ποιητή Casimir Delavigne.

Μέσα Στο βιβλίο δε, υπήρχε ολοσέλιδη προσωπογραφία του Ψαριανού πυρπολητή.

Οι εισπράξεις από τις πώλησης αυτής της έκδοσης πήγαν υπέρ του αγώνα των Ελλήνων.

.Ενώ είναι γνωστά τα ποιήματα που έγραψαν διάσημοι Γάλλοι ποιητές (Βερανζέρος, Ουγκώ κ.ά.) για την ελληνική επανάσταση του 1821, δεν έχει γίνει ως σήμερα λόγος για έναν διθύραμβο που έγραψε ο Αλέξανδρος Δουμάς – πατέρας, καταξιώνοντας ειδικότερα το εκπληκτικό κατόρθωμα της ανατίναξης της ναυαρχίδας των Τούρκων στο λιμάνι της Χίου από τον Κωνσταντίνο Κανάρη.

…..Το εξίσου σπουδαίο αλλά και εξίσου άγνωστο είναι ότι ο Αλέξανδρος Δουμάς, που κατέπληξε τον κόσμο με την πληθωρική παραγωγή μυθιστορημάτων και θεατρικών έργων, άρχισε τη λογοτεχνική του καριέρα σαν ποιητής και μάλιστα γράφοντας αυτό τον διθύραμβο!

…..Ξέρουμε ότι ο διθύραμβος είναι ιδιότυπο άσμα που στην αρχαία Ελλάδα πήρε τελικά τη μορφή λαϊκού δράματος, κάτι σαν το σημερινό μελόδραμα, και ότι για την ακρόασή του ο Περικλής έκτισε το Ωδείο.

Οι αρχαίοι Έλληνες διθυραμβογράφοι είναι γνωστοί και σε αυτούς προστέθηκε τον 19ο αιώνα και ο Δουμάς – πατέρας, με τον μοναδικό του διθύραμβο, το θαυμαστό ποίημα που αναφέρθηκε στον κορυφαίο μπουρλοτιέρη του ελληνικού Αγώνα.

…..Όταν ο Δουμάς έγραψε το 1824 το ποίημά του αυτό ήταν 24 μόλις ετών και ότι το πρώτο του σοβαρό έργο, τη «Χριστίνα», το έγραψε τρία χρόνια αργότερα. Μετά τη «Χριστίνα» του 1827 έγραψε τον «Ερρίκο τον Γ’» που, το 1829, τον καθιέρωσε. Το δημοφιλέστερο βιβλίο του, τους «Τρεις σωματοφύλακες», το έγραψε πολύ αργότερα, το 1844.

…..Ο διθύραμβος του Δουμά εκδόθηκε από τον τότε βιβλιοπώλη Σανσόν. Στο εξώφυλλο, κάτω από τον τίτλο, εικονιζόταν η καιόμενη τουρκική ναυαρχίδα, καθώς και απόσπασμα από άλλον φιλελληνικό διθύραμβο του ποιητή Casimir Delavigne, με τους στίχους:
……………………………………………..Τιμή στους άξιους γιους των Μαραθωνομάχων
……………………………………………..λεύτεροι κι όταν νικούν, λεύτεροι κι όταν χάνονται,
……………………………………………..ο ποιητής τούς συντρέχει, οι βασιλιάδες τούς προδίδουν!

…..Στην τρίτη σελίδα της μπροσούρας υπήρχε ολοσέλιδη προσωπογραφία του ψαριανού πυρπολητή.

Οι εισπράξεις από τις πωλήσεις της ειδικής αυτής έκδοσης πήγαν, όπως αναγραφόταν στο εξώφυλλο της μπροσούρας, «au profit des grecs», υπέρ του Αγώνα δηλαδή των Ελλήνων.

…..Στο Παρίσι, άλλωστε, εκτός από την «Ελληνική Επιτροπή» που ίδρυσε το 1823 η Εταιρεία Χριστιανικής Ηθικής (Societe de la Morale Chretienne) και στην οποία μετείχαν και εξέχοντες Έλληνες όπως ο Αδαμάντιος Κοραής, λειτουργούσε, από το 1825, και το φιλελληνικό κομιτάτο (Societe philanthropique en faveur de Grecs), που ανέλαβε την αρχηγία της όλης φιλελληνικής κίνησης. Είναι αξιοσημείωτο ότι μέσα σε τρία χρόνια συγκεντρώθηκαν 1.500.000 φράγκα. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και οι εισπράξεις από τις πωλήσεις του φυλλαδίου του Αλέξανδρου Δουμά.

…..Το φλογερό ποίημα του Δουμά έχει τον τίτλο «Κανάρης» και αποτελείται από 112 στίχους. Αρχίζει με αναφορά στην καταστροφή της Χίου από τους Τούρκους, συνεχίζει με την περιγραφή της στάθμευσης στο λιμάνι της Χίου της τουρκικής αρμάδας, επικεφαλής της οποίας ήταν η καπιτάνα του Καραλή, μιλά για το γλεντοκόπι των Τούρκων στο κατάστρωμα, το πλησίασμα του μπουρλότου, την προσκόλλησή του στο μεγάλο τούρκικο ντελίνι, κάνει μια θαυμαστή ποιητική αναπαράσταση των μύχιων σκέψεων του τούρκου ναυάρχου και καταλήγει στην επαλήθευση των κακών προαισθημάτων του τελευταίου, δηλαδή στην ανατίναξη της ναυαρχίδας μέσα σε μια κόλαση καπνού και φωτιάς.

…..Ο ένθερμος φιλέλληνας Αλέξανδρος Δουμάς ανανέωσε έμπρακτα την αγάπη του για την Ελλάδα με επίσκεψή του στη χώρα μας τον Φεβρουάριο του 1859 και την παρουσία του στη δίκη του Αλέξανδρου Σούτσου, κατηγορουμένου για εξύβριση του Οθωνα και της τότε κυβέρνησης.

…..Την ίδια δίκη, σε ένδειξη συμπαράστασης προς τον κατηγορούμενο, παρακολούθησε και η Δέσποινα Κανάρη, σύζυγος του μπουρλοτιέρη. Η απόφαση όμως ήταν καταδικαστική και τότε ο Αλ. Δουμάς εδήλωσε: «Κατάφεραν να νικήσουν την ελευθερία αλλά μόνο με την μπαγιονέτα». Ο γάλλος συγγραφέας δεν παρέλειψε να επισκεφθεί τον Οθωνα και την Αμαλία αλλά δεν έγινε γνωστό τι συζήτησαν.

Ακόμη ο Αλέξανδρος Δουμάς πιο παλιά (το 1834) είχε γράψει για την ελληνική πρωτεύουσα, την Αθήνα: «Εταίρα που ενταφιάσθηκε με τον καθρέφτη της Ασπασίας, παρθένα που βγήκε απ’ εκεί με το γιαταγάνι του Μπότσαρη»!

Πσοσέξτε το παρακάτω
Υπάρχει τέλος άλλη μια ανεπιβεβαίωτη πληροφορία η οποία αν όμως είναι αληθινή και σωστή πρόκειται για πολύ μεγάλη ιστορική είδηση.

Λέγεται πως ο Κάρολος Ροβέρτος Δαρβίνος ο περιβόητος και Άγγλος φυσιοδίφης και γεωλόγος, ο οποίος έμεινε στην ιστορία ως ο θεμελιωτής της θεωρίας της εξέλιξης πριν γράψει το βιβλίο του σε νεαρή ηλικία ταξίδεψε με ένα πλοίο επί πέντε χρόνια στις θάλασσες του Νότου και του Ειρηνικού με ένα πλοίο το οποίο λεγόταν «Μπίγκλ»

Το πλοίο αυτό φημολογείστε ότι ήταν η Κορβέτα του Αλέξανδρου Δουμά η οποία είχε περιέλθει άγνωστο πως στην κατοχή του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού.

Αν δεν ήταν όντως αυτή ήταν κάποιο άλλο σκάφος που ήταν ολόιδιο με αυτό που είχε κατασκευαστεί στο καρνάγιο του Νίκου Παγίδα στα καρνάγια της Ερμούπολης του 18ου αιώνα.

Πιθανώς δηλαδή το διάσημο εκείνο πλοίο που ταξίδεψε ο Δαρβίνος ερευνώντας την «Εξέλιξη των ειδών» να είχε κατασκευαστεί και αυτό στην Ερμουπόλη.

Δυστυχώς όμως όσο και να έψαξα ενώ πολλές πληροφορίες με οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα δεν μπόρεσα να το διασταυρώσω απόλυτα όποτε το αφήνω μόνο ως ανεπιβεβαιωτη φήμη ίσως όχι σωστή.

Ήθελα όμως να το αναφέρω για πιθανούς άλλους ερευνητές που θα μπορέσουν να εμβαθύνουν εκεί που δεν μπόρεσα εγώ.

Αυτή λοιπόν ήταν η απίστευτη ιστορία της Κορβέτας θαλαμηγού του Μεγάλου Αλεξάνδρου Δουμάς που την παρήγγειλε στα διασημότερα καρνάγια του κόσμου της εποχής του, δηλαδή στην τότε κραταιά Μεγάλη και διάσημη για τους καραβομαραγκούς της Ερμουπόλη.

Το Κέντρο του κόσμου για την εποχή εκείνη.

Λίγα Σημαντικά που αξίζει να γνωρίζετε για τον Αλέξανδρο Δουμάς που θ σας βοηθήσουν να καταλάβετε ποιος ήταν αυτός που αποφάσισε να «κτίσει» την θαλαμηγό του στην πανάκριβη ναυπηγοεπισκευαστικής Ερμουπόλης της εποχής εκείνης.

13495088_816546548479673_7630470460931658089_n

Ένα θαυμαστικό χαρακτηρίζει το Δουμά σε ολόκληρη τη ζωή του. Κάθε τι που έκανε ήταν υπερβολικό και έφτανε στα άκρα. Συνδύαζε τη λαχτάρα του να τον προσέχουν και να τον τιμούν, την τόλμη και τη μεγαλαυχία του, μαζί με την αγάπη του για την ανθρωπότητα. Ο Δουμάς έζησε πολύ γεμάτη ζωή.

Ως συγγραφέας, στρατιώτης, πολιτικός και εραστής έπαιξε το ρόλο του ολοκληρωτικά, χωρίς να παραμελήσει καμία δυνατότητα και χωρίς να υποτιμήσει ποτέ τον εαυτό του.

Ο Δουμάς έγινε στρατιώτης για να πάρει μέρος στα οδοφράγματα, διοίκησε μία λεγεώνα, μονομάχησε δέκα φορές, ναύλωσε καράβια και μοίρασε συντάξεις από το δικό του πορτοφόλι, χόρεψε, κυνήγησε, αγάπησε, ψάρεψε, υπνώτισε, μαγείρεψε, απέκτησε 10.000.000 φράγκα και ξόδεψε πολλά περισσότερα.

Το μόνο που μπόρεσε να τον σταματήσει ήταν ο θάνατος, που έβαλε τέρμα στην καταπληκτική του σταδιοδρομία στις 5 Δεκεμβρίου του 1870.Αλλά όπως έγραψε ο Βίκτωρ Ουγκώ: “Εκείνο που έσπειρε είναι η Γαλλική ιδέα”.

Oι φιλολογικές του επιτυχίες, του έφεραν μεγάλα κέρδη, παρέσυραν τον Δουμά σε μία σπάταλη και εξωφρενική ζωή, που του δημιούργησε πολλές δυσκολίες και ενοχλήσεις.

Με τα χρήματα που του απέφεραν τα μυθιστορήματά του, ο Δουμάς έκτισε μέγαρο στο Σεν Ζερμέν που του κόστισε 250.000 φράγκα και το γέμισε με θησαυρούς τέχνης.

Τη βίλα του την ονόμασε “Μόντε-Χρήστο” και εκεί ζούσε περιστοιχισμένος από παράσιτους, κόλακες και πιστωτές. Επιπλέον, έκτισε δικό του θέατρο που κόστισε 1.500.000 φράγκα.

13533281_816545725146422_375233256140541777_n

Τα έξοδά του ήταν πάρα πολλά και μονάχα με την επιτυχία των θεατρικών του έργων μπορούσε να τα βγάλει πέρα.

Τον Σεπτέμβριο του 1870, μετά από ένα ατύχημα που τον άφησε σχεδόν παράλυτο, ο Αλέξανδρος Δουμάς εγκαταστάθηκε στο σπίτι του γιου του, Αλέξανδρου Δουμά του νεώτερου, στο Πουί όπου και απεβίωσε στις 5 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους.

Το 2002 ο τάφος του μεταφέρθηκε στο Πάνθεον του Παρισιού, το μαυσωλείο όπου είναι θαμμένες λαμπρές προσωπικότητες της Γαλλίας.

Πηγες: Κώστας Κριτσίνης – Εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, Κυριακή 22 Μαρτίου 1998. Wikipedia
Προσωπικές έρευνες και ιστορικές καταγραφές.
Ιντερνετικές έρευνες και πληροφορίες.
Πηγή: Παναγιώτης Κουλουμπής

http://95.216.7.85/~alithines

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Advertisingspot_img

Δημοφιλη αρθρα