ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

1336

Η παραδοσιακή μεσογειακή είναι η διατροφή των λαών της ΜΕΣΟΓΕΊΟΥ  η οποία  βασίζεται σε 8  διατροφικές  ομάδες.

 

  • ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ- ΖΥΜΑΡΙΚΑ- ΡΥΖΙ- ΑΛΕΥΡΑ
  • ΛΑΧΑΝΙΚΑ – ΦΡΟΥΤΑ
  • ΛΑΔΙ
  • ΖΩΙΚΑ ( ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ- ΨΑΡΙΑ )
  • ΌΣΠΡΙΑ- ΕΛΙΕΣ – ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ )
  • ΠΑΤΑΤΕΣ
  • ΓΛΥΚΑ
  • ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΕΑΣ

Η διατροφή αυτή έχει αποδειχθεί η ιδανικότερη  και έχει οριστεί ως διατροφικό πρότυπο διότι επηρεάζει ευεργετικά την υγεία του ανθρώπου ιδιαίτερα όσον αφορά τη στεφανιαία νόσο.

Η μεσογειακή δίαιτα είναι φτωχή σε κορεσμένα λίπη, πλούσια σε λαχανικά και φρούτα και λίγες πρωτεΐνες.

Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος πρέπει να είναι περιορισμένη ενώ η κατανάλωση λιπαρών ψαριών μπορεί να είναι μεγαλύτερη λόγω των ω-3 λιπαρών οξέων που περιέχουν.                                                                            Οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητες  στην καθημερινή διατροφή, όπως η χρήση του ελαιόλαδου πρέπει η κατ΄ εξοχήν κατανάλωση λιπαρού στοιχείου.         Τα όσπρια πρέπει να έχουν ιδιαίτερη προτίμηση στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο και να υπάρχουν τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.

Οι ξηροί καρποί μπορούν να καταναλώνονται με μέτρο λόγω της αυξημένης θερμιδικής αξίας που περιέχουν.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα πρέπει να καταναλώνονται και αυτά με περιορισμό και πάντα με χαμηλά λιπαρά.

Το κρασί να περιορίζεται σε 1-2 ποτηράκια την ημέρα.

Τα γλυκά προτιμώνται να είναι σπιτικές μαρμελάδες ή γλυκά κουταλιού και να αποφεύγονται γλυκά που περιέχουν βούτυρο – αλεύρι.

 

Η μεσογειακή διατροφή προτείνει :

Κατανάλωση ( 3 ) φορές την εβδομάδα λαδερών φαγητών – οσπρίων και ζυμαρικών.                                                                                         Κοτόπουλο ή κρέας συνοδευμένο με λαχανικά ( 1-2 ) φορές την εβδομάδα         Ψάρι συνοδευμένο με σαλάτες ή λαχανικά ( 2 )φορές την εβδομάδα

 

Τι πρέπει να τρώμε

 

 

%ce%bc%ce%b5%cf%83%ce%bf%ce%b3%ce%b5%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%b7

Ο ρόλος της μεσογειακής διατροφής έχει αποδειχθεί άριστος για την καλή υγεία ,για ευεξία και για την πρόληψη πολλών παθήσεων.

Προλαμβάνει την στεφανιαία νόσο τα εγκεφαλικά επεισόδια.

Προλαμβάνει τον καρκίνο του προστάτη και του μαστού

Βοηθάει στην πρόληψη παθήσεων του εντέρου.

Μια τόσο κοινή και απλή διατροφή έχει αποδειχθεί τόσο σημαντική για τη υγεία του ανθρώπου.

Δίαιτα ή τρόπος ζωής είναι το βασικό ερώτημα που πρέπει να θέσουμε στον εαυτό μας αφού αναμφίβολα το μοντέλο της μεσογειακής διατροφής έχει αποδειχθεί προστάτης της υγείας μας.

ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ  ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ 20- ΑΘΗΝΑ

ΤΗΛ. 210 6980758

Mail: [email protected]

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.