Ολόκληρη τάξη μαθαίνει νοηματική για να επικοινωνήσει μαζί με κωφάλαλο μαθητή!

683

Στη Βοσνία, ο νόμος λέει ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μπορούν να παρακολουθήσουν το ίδιο σχολείο με τα υπόλοιπα παιδιά, χωρίς όμως να υπάρχουν οι υποδομές. Έτσι, όταν ο 6χρονος κωφός Zejd πήγε στο σχολείο, καθόταν απλώς σιωπηλός σ’ ένα θρανίο χωρίς να μπορεί να επικοινωνήσει με κανέναν, αφού ούτε τα άλλα παιδιά ούτε ο ίδιος ο Zejd ούτε η δασκάλα ήξεραν νοηματική. Όλα όμως άλλαξαν ύστερα από μία συγκινητική πρωτοβουλία.

Η δασκάλα του, η Sanela Ljumanovic, προσπάθησε να εφεύρει κάποιους τρόπους να ξεπεράσει το εμπόδιο αλλά ένας από τους γονείς των παιδιών πρότεινε να μάθουν όλοι μαζί νοηματική. Το έξοδο της αμοιβής της δασκάλας νοηματικής ανέλαβαν όλοι μαζί οι γονείς των μαθητών, ανάλογα με τις δυνατότητές του ο καθένας.

kofal2

Τρεις μήνες αργότερα, τα παιδιά έχουν κατακτήσει τα βασικά της νοηματικής και μπορούν πια να μιλήσουν με τον συμμαθητή τους, ο οποίος συμμετέχει τώρα κανονικά στο μάθημα και στη σχολική ζωή. «Ανυπομονεί να πάει στο σχολείο» λέει η μητέρα του. «Είναι χαρούμενος και έχει κίνητρο».

kofal1

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.