Τζόαν Κόλινς: Για πάντα Alexis

283
https://www.protothema.gr

Αν αυτή η γυναίκα δεν υπήρχε, θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να δημιουργηθεί σε εργαστήριο – Ταλαντούχα, πεισματάρα, φιλόδοξη, βγήκε σώα απ’ όλους τους Τιτανικούς της ζωής της και σήμερα στα 87 της κατηγορεί τον Μπόρις Τζόνσον για ηλικιακό ρατσισμό, γιατί μπορεί

Κλεοπάτρα Πατλάκη

Οσοι τη λάτρεψαν ως Αλέξις Κάρινγκτον στη «Δυναστεία» έχουν αντιληφθεί εδώ και χρόνια ότι η Τζόαν Κόλινς δεν υποδυόταν την πανούργα πρώην σύζυγο του Μπλέικ Κάρινγκτον, αλλά ΗΤΑΝ η Αλέξις. Δεν δέχεται κανένα «όχι» να λειτουργήσει ως επικάλυψη των θέλω της κι αν έσκυψε κάποτε στη ζωή της αυτό έγινε μόνο μπροστά στη Βασίλισσα Ελισάβετ για να της απονείμει τον τίτλο της «Dame». Μια τέτοια γυναίκα πιστεύετε πως θα φοβόταν έναν κορωνοϊό; Ποιος είδε την Τζόαν Κόλινς και δεν φοβήθηκε όταν άκουσε διά στόματος του Βρετανού πρωθυπουργού τη φράση: «Οι άνω των 70 ανήκουν στους ευάλωτους και πρέπει να παραμείνουν σε καραντίνα μέχρι να βρεθεί εμβόλιο». Τα πράγματα, δε, έγιναν χειρότερα όταν ο καυστικός σχολιαστής της «Daily Mail» και διάσημος παρουσιαστής Πιρς Μόργκαν της έστειλε SMS για να ακυρώσει το προγραμματισμένο δείπνο τους γράφοντας ότι δεν θα ήθελε να φέρει ευθύνη για τον πρόωρο θάνατό της. Αντιλαμβάνεστε φυσικά ότι η φράση του αγενούς Μόργκαν λειτούργησε για την αειθαλή Dame όπως η Κριστλ για την Αλέξις. Αντί για επικό ξεμάλλιασμα, όμως, η δαιμόνια Τζόαν, που είναι πολυγραφότατη και μοσχοπουλημένη συγγραφέας, έγραψε ένα άρθρο στο περιοδικό «The Spectator» κάνοντας κάθε σαχλό μειράκιο της πολιτικής και της δημοσιογραφίας να θέλει να κρυφτεί.

«Πάντα πίστευα ότι η δυτική κοινωνία κάνει τρομερές ηλικιακές διακρίσεις», αναφέρει στο άρθρο της. «Και δεν εννοώ μόνο στη σόουμπιζ, αλλά σε όλο το φάσμα. Και μετά η κυβέρνησή μας επέμεινε ότι οι “άνω των 70” (απαίσια έκφραση) ανήκουν στους ευάλωτους (μία ακόμη πιο απαίσια έκφραση) και πρέπει να παραμείνουν σε καραντίνα (η πιο απαίσια έκφραση όλων) μέχρι να βρεθεί εμβόλιο. Αυτή ήταν μια απόλυτη διάκριση σε βάρος των ανθεκτικών ατόμων που δεν έχουν προβλήματα υγείας. Αλλά ακόμη πιο κακή ήταν η στήριξη της υπάρχουσας πεποίθησης ανάμεσα στο γενικό κοινό (και τους πιθανούς εργοδότες) ότι οι ηλικιωμένοι πρέπει να κάνουν στην άκρη. Πριν από την καραντίνα σχεδιάζαμε να δειπνήσουμε με τον Πιρς Μόργκαν και όταν του έστειλα μήνυμα για να δω αν ισχύει, έλαβα ένα μανιφέστο στο οποίο εξηγούσε γιατί δεν ήθελε να είναι υπεύθυνος για τον πρόωρο θάνατό μου!

spl974004_012
Nυχτερινή έξοδος με τον Αντονι Νιούλει
076_CHL_119150
000_Par7104159
Η Τζόαν Κόλινς έχει τον τίτλο της Dame ενώ βραβεύτηκε δύο φορές από τη βασίλισσα για το φιλανθρωπικό της έργο
000_SAPA970311295870
spl974004_008

Ανήκω σε αυτή την “άνω των 70” ομάδα, αλλά ποτέ δεν με καθόρισε η ηλικία μου και δεν θα αρχίσω να το κάνω τώρα. Είμαι παντρεμένη με έναν άνδρα τρεις δεκαετίες νεότερο και στο τελευταίο τσεκ-απ μου ο γιατρός είπε ότι είμαι “εντυπωσιακά υγιής”. Είμαι τυχερή που έχω τεράστια ενέργεια και ενθουσιασμό για τη ζωή. Μάλιστα, ο σύζυγός μου συχνά λέει ότι έπρεπε να παντρευτώ έναν νεότερο, γιατί ο ρυθμός μου πιθανότατα θα είχε ήδη σκοτώσει κάποιον συνομήλικό μου. Και υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες άλλοι που αισθάνονται έτσι. Δεν επιτρέπεται να αποκαλούμε ανθρώπους “χοντρούς”, αλλά τώρα έχει αποδειχθεί ότι η παχυσαρκία (αφορά σχεδόν το ένα τρίτο του πληθυσμού στη Βρετανία) είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στους θανάτους από κορωνοϊό. Ομως, αν η κυβέρνηση τολμούσε να προτείνει να μείνουν περιορισμένοι, αυτό θα προκαλούσε οργή», καταλήγει. Η αλήθεια είναι ότι δεν θα μπορούσε να αντιδράσει διαφορετικά μια γυναίκα που τίποτα δεν της ήρθε εύκολα στη ζωή. Ξεκίνησε ως πολλά υποσχόμενη και όμορφη ηθοποιός, αλλά κατάφερε να αποκτήσει όνομα και ουσιαστική καριέρα σε ηλικία 50 ετών. Και στην προσωπική της ζωή, όμως, οι τρικυμίες και τα ναυάγια διαδέχονταν το ένα το άλλο. Η ίδια πάντα έβγαινε σώα στην ακτή και κάθε άλλο παρά κατάκοπη.

Η Τζόαν Ενριέτα Κόλινς γεννήθηκε τον Μάιο του 1933 σε ένα καλλιτεχνικό περιβάλλον. Η μητέρα της, δασκάλα χορού, εργαζόταν σε night club, ενώ ο πατέρας της ήταν ατζέντης. Η ίδια και η αδελφή της, Τζάκι Κόλινς, διάσημη συγγραφέας, λάτρευαν ό,τι είχε σχέση με τις τέχνες. Στα 18 της πήρε τον πρώτο της ρόλο κάνοντας ένα πέρασμα σε μια ταινία, με το όνομά της να μην εμφανίζεται καν στους τίτλους. Στα 20 υπέγραψε συμβόλαιο με την 20th Century Fox και έφυγε για Αμερική. Εμφανίστηκε σε ταινίες με μεγάλα ονόματα και παντρεύτηκε τον σταρ της εποχής, Μάξγουελ Ριντ. Και έκτοτε άρχισε να μετρά ναυάγια.

010_A7A08C39_125
000_APP2002092265181
Μπίνγκ Κρόσμπι, Τζόαν Κόλινς και Μπομπ Χόουπ στα στούντιο Σέπερτονς κοντά στο Λονδίνο το 1961 4.
spl974004_010
Παιχνίδια στο μπαρ με τον Ρον Κας τη δεκαετία του ’70
010_A7A08B06_105
Στην έπαυλη της στο Χόλιγουντ τη δεκαετία του ’60
spl1053801_002
Με τον πέμπτο της σύζυγο τον οποίο περνά 32 χρόνια είναι ακόμα μαζί

Ο γάμος της με τον Ριντ κράτησε τέσσερα χρόνια. Πολλές δεκαετίες μετά και αφού είχε γίνει πλέον διάσημη εξομολογήθηκε ότι παντρεύτηκε τον άνθρωπο που τη βίασε! Την πρώτη φορά που βγήκαν εκείνος της έδειξε περιοδικά πορνογραφικού περιεχομένου, της έδωσε να πιει αλκοόλ και τη βίασε. «Το επόμενο που θυμάμαι είναι να βρίσκομαι ανάσκελα στον καναπέ σε εκείνο το καθιστικό και αυτός να με βιάζει. Μου είχε ρίξει ναρκωτικό στο ποτό», ανέφερε, σημειώνοντας ότι ο Ριντ ήταν ο πρώτος άνδρας που έκανε σεξ μαζί του. «Ισως δεν θα έπρεπε να είχα βγει μαζί του. Ηταν αρκετά μεγαλύτερός μου και διάσημος. Το χειρότερο ήταν ότι μου τηλεφώνησε και ξαναβγήκαμε και κάποιους μήνες μετά μου έκανε πρόταση γάμου. Σκέφτηκα ότι από τη στιγμή που μου πήρε την παρθενιά πρέπει να τον παντρευτώ. Τον μισούσα πραγματικά, αλλά ήμουν γεμάτη ενοχές που με βίασε. Μου πήρε καιρό μέχρι να εμπιστευτώ ξανά κάποιον άνδρα», εξομολογήθηκε στο ντοκιμαντέρ για την αντιμετώπιση της σεξουαλικής βίας κατά των γυναικών «Brave Miss World» με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά της γυναικείας κακοποίησης. Ο Μάξγουελ Ριντ μέσα στα τέσσερα χρόνια του γάμου τους προσπάθησε να την «πουλήσει» για μια βραδιά σε έναν Αραβα σεΐχη για 10.000 δολάρια! Οταν αντιλήφθηκε τι πήγαινε να κάνει ο σύζυγος της, η Κόλινς επέστρεψε στο Λονδίνο.

Εκεί, σε ηλικία 30 ετών, παντρεύτηκε τον Αγγλο ηθοποιό και μουσικό Αντονι Νιούλι με τον οποίο απέκτησαν μια κόρη και έναν γιο. Χώρισαν τελικά ύστερα από επτά χρόνια. «Ημουν σίγουρη ότι θα γινόταν καλός πατέρας, μολονότι με είχε προειδοποιήσει ότι πιθανότατα δεν θα μπορούσε να μου είναι πιστός. Πόσο ανόητη ήμουν να αγνοήσω τις προειδοποιήσεις του…» ανέφερε σε συνέντευξή της. Ομως η αλήθεια είναι ότι ο Νιούλι δεν ήταν απλώς άπιστος. Ο γιος τους Αλεξάντερ Νιούλι είχε δηλώσει στους «Sunday Times»: «Αισθανόταν έντονη σεξουαλική έλξη για την αθωότητα. Ηταν παιδόφιλος. Θεωρούσε την αθωότητα αφροδισιακό». Η Τζόαν Κόλινς χαρακτήρισε τον γιο της «αφελή». «Νομίζω πως ο Σάσα δεν γνωρίζει καν το νόημα της λέξης. Ο Τόνι παραδεχόταν ότι του άρεσαν οι νέες γυναίκες, 17, 18 και 19 ετών, αλλά δεν αισθανόταν έλξη για παιδιά. Δεν θα παντρευόμουν ποτέ έναν τέτοιο άνθρωπο».

Ο τρίτος της γάμος, αυτός με τον μάνατζερ των Beatles και επιχειρηματία Ρον Κας, δεν έκρυβε κανένα δράμα. Κράτησε εννέα χρόνια και από αυτόν απέκτησε μια κόρη. Με τον Κας παρέμειναν φίλοι μέχρι τον θάνατό του. Και κάπου εκεί, το 1981, με την ίδια να έχει συμπληρώσει τα 48 της χρόνια και την καριέρα της να πνέει τα λοίσθια, έρχεται η πρόταση να πρωταγωνιστήσει στη δεύτερη σεζόν της «Δυναστείας» υποδυόμενη την Αλέξις Κόλμπι Κάρινγκτον. Ο παραγωγός της σειράς Ααρον Σπέλινγκ, βλέποντάς την να παίρνει τον ρόλο πάνω της και να τον απογειώνει, δήλωσε: «Τα κατάφερε επειδή δεν υποδύθηκε την Κάρινγκτον, έγινε η Κάρινγκτον». Η επιτυχία της σειράς ήταν ασύλληπτη για την εποχή, η Κόλινς προτάθηκε έξι φορές για Χρυσή Σφαίρα και όταν τελικά την κέρδισε ευχαρίστησε ολόθερμα τη Σοφία Λόρεν, η οποία είχε απορρίψει τον ρόλο της Αλέξις.

Στα 50 της έγινε εξώφυλλο στο «Playboy» και ζήτησε αύξηση από την παραγωγή της σειράς. Από τα 120.000 δολάρια που έπαιρνε για κάθε επεισόδιο απαίτησε τα πολλαπλάσια. Οταν της το αρνήθηκαν, απείλησε ότι θα αποχωρήσει και μάλιστα δεν εμφανίστηκε στο πρώτο επεισόδιο της νέας σεζόν. Η αντίδραση του κόσμου ήταν τέτοια που γρήγορα το αίτημά της έγινε δεκτό και η Αλέξις επέστρεψε νικηφόρα στα πλατό.

Το 1985 παντρεύτηκε για τέταρτη φορά τον Σουηδό πλεϊμπόι και τραγουδιστή Πίτερ Χολμς. Χώρισαν δύο χρόνια μετά με άσχημο τρόπο και τον Χολμ να διεκδικεί δικαστικά μέρος της περιουσίας της, ενώ δήλωνε δεξιά κι αριστερά ότι η Κόλινς είναι απόλυτα ταυτισμένη με τον χαρακτήρα της Αλέξις. Χρόνια αργότερα στα απομνημονεύματά της τον εκδικήθηκε παραλείποντας το όνομά του και αποκαλώντας τον απλά «ο Σουηδός». Αρραβωνιάστηκε με τον Γουόρεν Μπίτι, έμεινε έγκυος, αλλά δεν κράτησε το παιδί τους. Είχε σχέση με τον Ντένις Χόπερ, απέρριψε την ερωτική πολιορκία του Ρόμπερτ Κένεντι, αλλά και των κολλητών Φρανκ Σινάτρα και Ντιν Μάρτιν. Μιλώντας στο CBS αποκάλυψε ότι έχασε τον ρόλο της Κλεοπάτρας στην ομώνυμη ταινία από την Ελίζαμπεθ Τέιλορ γιατί είχε αρνηθεί να κοιμηθεί με τους μεγαλόσχημους του στούντιο. Στην ίδια συνέντευξη δήλωσε για τον συμπρωταγωνιστή της στη «Δυναστεία» Τζον Φορσάιθ«Ο Τζον δεν με συμπαθούσε. Ηταν μισογύνης και σεξιστής». Το 2002, σε ηλικία 69 ετών, παντρεύτηκε τον κατά 32 χρόνια νεότερό της Πέρσι Γκίμπσον με τον οποίο παραμένουν μαζί μέχρι σήμερα. «Δεν σας απασχολεί η μεγάλη διαφορά ηλικίας;» τη ρώτησαν σε κάποια συνέντευξή της, για να δώσει την επικότερη απάντηση όλων των εποχών: «Αν πεθάνει, πέθανε!».

Πιστεύει ότι τα τρία σημαντικά στοιχεία σε μια σχέση είναι: «Σεξ, σεξ, σεξ». Παραμένει απίστευτα κοκέτα, προσέχει τη διατροφή και την εμφάνισή της, σιχαίνεται το μπότοξ αλλά λατρεύει τους πλαστικούς χειρουργούς, παρασημοφορήθηκε δύο φορές από τη βασιλική οικογένεια, εμφανίστηκε στο «American Horror Story», ασχολείται με φιλανθρωπίες και φυσικά είναι πολυγραφότατη, με πολλά βιβλία της να γίνονται μπεστ σέλερ. Μοιράζει τη ζωή της ανάμεσα στο Λονδίνο, στο Λος Αντζελες και τη Γαλλία, παίζει στο θέατρο, πρωταγωνιστεί σε διαφημίσεις, είναι μοναδική στο πώς χειρίζεται τα φώτα της δημοσιότητας και τα ΜΜΕ και έχει απαγορεύσει στα εγγόνια της να την αποκαλούν «γιαγιά». Οι σχέσεις με τα παιδιά της βελτιώθηκαν κατά πολύ τις τελευταίες δεκαετίες και ο γιος της που είναι γνωστός ζωγράφος ανέφερε στην αυτοβιογραφία του με τίτλο «Hollywood Child»: «Η μητέρα μου δεν ήταν τέρας, αλλά απλώς νάρκισσος. Δεν μπορώ να τη θυμηθώ να με αγκαλιάζει. Η αλήθεια είναι ότι αν έχεις διάσημους γονείς -κάτι που δεν θα συνιστούσα σε κανέναν- είναι πολύ απασχολημένοι με τον εαυτό τους: να χτίσουν την καριέρα τους, να αφήσουν το αποτύπωμά τους στον κόσμο». Ο ίδιος τώρα δηλώνει ότι η μητέρα του είναι μια εκπληκτική γιαγιά και ο χρόνος έχει αμβλύνει τις γωνίες στη σχέση τους. Οσο για το αν κουβεντιάζουν για το παρελθόν, απαντά: «Ναι, μου αρέσουν αυτές οι συζητήσεις. Η μητέρα μου, όμως, προτιμά να ζει τη ζωή της παρά να τη σκέφτεται και να μιλάει γι’ αυτήν. Μακάρι να της έμοιαζα!». ◆

Πηγή:https://www.protothema.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.