“Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο” – H Κατερίνα & η Αγνή Ρούσσου φιλοτέχνησαν το Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου

295
https://www.logotypos.gr

Όταν η δημιουργική έκφραση γίνεται βήμα αντίστασης για τη διατήρηση των αυτονόητων και σημαντικών αξιών στη ζωή, τότε – όπως τόνισαν η Κατερίνα και η Αγνή Ρούσσου –  υπάρχει ακόμη ελπίδα.

Κάπως έτσι θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς την καθόλα αυτή αξιέπαινη πρωτοβουλία τους να ομορφύνουν τον προαύλιο και εσωτερικό χώρο του Δημοτικού Σχολείου της Άνω Σύρου (φοίτησαν και οι δύο εκεί) με ζωγραφιές και μικροκατασκευές προκειμένου να αναδείξουν την αντίθεσή τους στην σχεδιαζόμενη  – από το Υπουργείο Παιδείας – σταδιακή κατάργηση των μαθημάτων της Μουσικής, των Εικαστικών κ,ά.

Με χαρά επιστρέφω στο Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου από το οποίο αποφοίτησα, παρέα με την χειροτέχνη Κατερίνα Ρούσσου, για να δώσουμε με τα πινέλα μας χρώμα στην καθημερινότητα των μαθητών και των δασκάλων. Είμαστε ενάντια στην πολιτική που θέλει σχολεία με λιγότερη ή καθόλου καλλιτεχνική εκπαίδευση, περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης και χειραγώγηση της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Φωτό facebook Agni Roussou

“Πάνε να καταργήσουν την δημιουργική έκφραση του ανθρώπου”

Συνομιλώντας με την χειροτέχνη Κατερίνα Ρούσσου, μάς εξήγησε ότι “Σε συνεννόηση με την δασκάλα Καίτη Φραγκιά, ήρθαμε με την φίλη μου Αγνή Ρούσσου για να ζωγραφίσουμε το Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου, αφού πρώτα λάβαμε τη σύμφωνη γνώμη του διευθυντή και του προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Εκείνη ως εικαστικός, ασχολήθηκε περισσότερο με την ζωγραφική στους εξωτερικούς και εσωτερικούς τοίχους και εγώ με τα πιο χειροπιαστά πράγματα, τις καρδούλες στα δέντρα και στους στύλους και τα παγκάκια, στα οποία δώσαμε μια χαρούμενη πινελιά.

Με χαρά επιστρέφω στο Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου από το οποίο αποφοίτησα, παρέα με την χειροτέχνη Κατερίνα Ρούσσου, για να δώσουμε με τα πινέλα μας χρώμα στην καθημερινότητα των μαθητών και των δασκάλων. Είμαστε ενάντια στην πολιτική που θέλει σχολεία με λιγότερη ή καθόλου καλλιτεχνική εκπαίδευση, περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης και χειραγώγηση της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Φωτό facebook Agni Roussou

Σκοπός αυτής της προσπάθειας είναι να βγει προς τα έξω ως μια κίνηση αντίστασης σε όλο αυτό που πάει να γίνει με το νέο νομοσχέδιο που προωθείται από την Υπουργό Παιδείας για την ουσιαστική κατάργηση των εικαστικών μαθημάτων από τις τελευταίες τάξεις του Λυκείου.

Το πρώτο πράγμα που κάνει ο άνθρωπος από την αρχή που μπουσουλάει, είναι να πιάνει ένα μολύβι και να ζωγραφίζει εκφράζοντας το “μέσα του/”.

Ακόμα και οι προϊστορικοί άνθρωποι κάνανε βραχογραφίες, όπως στα Γράμματα, ή και σπηλαιογραφίες για να χαράξουν ένα “ευχαριστώ” στο θείο.

Αυτές όλες είναι μορφές τέχνης που πάει να καταργήσει το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, και είναι κάτι με το οποίο δεν συμφωνούμε και αντιστεκόμαστε.

Η Τέχνη λειτουργεί ως ψυχική θεραπεία και το Υπουργείο πάει να καταργήσει τα πιο αυτονόητα πράγματα, την δημιουργική και καλλιτεχνική έκφραση του ανθρώπου.

Ο Νίτσε είχε πει κάποτε πως αν καταργήσεις την μουσική, η ζωή θα ήτανε μηδέν. Κι εμείς λέμε αυτό που είπε ο Ντοστογιέφσκι, ότι “Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο”.

” Εμποδίζουν τα παιδιά να στραφούν προς τις ανθρωπιστικές σπουδές”

Από την πλευρά της, η Αγνή Ρούσσου, που έχει τελειώσει την Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας και το 2021 θα ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό της στην Επιμέλεια Σύγχρονης Τέχνης, υπογράμμισε τα εξής: “Προσωπικά, δυσαρεστήθηκα πάρα πολύ όταν άκουσα ότι το Υπουργείο προτίθεται να καταργήσει τα μαθήματα της μουσικής, των εικαστικών, της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής γιατί ήταν ήδη λιγοστές οι ώρες που αυτά διδάσκονταν στα σχολεία. Εγώ θεωρώ απαράδεκτο να διδάσκονται η μουσική και τα εικαστικά μόνο μία ώρα την εβδομάδα στα δημοτικά σχολεία, ενώ ταυτόχρονα πάνε να κόψουν και πανελλήνια εξεταζόμενα μαθήματα, όπως είναι το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, που και μέχρι τώρα είχες μόνο μια επιλογή για να διαλέξεις ένα από αυτά.

Όλα αυτά εμποδίζουν τα παιδιά να στραφούν προς τις ανθρωπιστικές σπουδές, καθώς τούς μειώνουν τις πιθανότητες να μπουν σε μια Σχολή, αλλιώς όποιος έχει λεφτά θα μπορεί να πληρώνει για να πάει σε ιδιωτικό φροντιστήριο.

Εγώ ζω στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Σκωτία όπου εκεί δίνεται – όπως και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες -μεγάλη έμφαση στην πολιτιστική παιδεία. Επισκεπτόμαστε πολύ συχνά μουσεία, κάνουμε δύο ώρες εβδομάδα μάθημα στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με στόχο να προωθήσουν τον πολιτισμό από πολύ μικρή ηλικία στα παιδιά.

Επίσης, τίθεται και το θέμα των εκπαιδευτικών, όπου θα χαθούν πάρα πολλές θέσεις εργασίας, με αποτέλεσμα μια νέα γενιά ανέργων.

Προφανώς, η επόμενη γενιά, αν στερηθεί αυτά τα μαθήματα αισθητικής κρίσης, θα έχουνε  πρόβλημα στην εμπέδωση ηθικών αξιών και την κριτική τέχνη.

Δηλαδή, ένα μωρό από 6 μηνών βλέπεις να έχει προτίμηση και να παίζει ή να αντιδρά στη μουσική και τα χρώματα. Πριν πάνε νηπιαγωγείο, παίζουν με την πλαστελίνη, αντιδρούν σε χορούς και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό αφού βρίσκονται σε μια ηλικία που τους ενδιαφέρει πάρα πολύ να αφήνουν “το ίχνος” τους, αφού ακόμη δεν μπορούν να εκφραστούν γραπτώς ή προφορικώς.

Γι αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό να αναπτύσσεται η αισθητική τους σε μικρή ηλικία”.

Συντάκτης

Θεοδόσης Δανάμπασης

Πηγή:https://www.logotypos.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.