Σύρος: Συνεργασία για τη στήριξη των εργαζομένων επισιτισμού από την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου και τον Σύλλογο “Τερψιχόρη”

213
https://www.logotypos.gr/

Αναμφισβήτητα, ο κλάδος της εστίασης αποτελεί ένα κομμάτι της οικονομίας που έχει πληγεί ίσως περισσότερο απ’ όλους τους άλλους κατά το πολύμηνο lockdown που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού, τόσο κατά το 2020 όσο και κατά το 2021.

Η εξέλιξη αυτή προφανώς προκαλεί προβληματισμό και ανησυχία και για τις παράπλευρες αρνητικές συνέπειες που προκαλεί στο νησί η κατάσταση αυτή, δεδομένου των 2500 περίπου εργαζομένων που αριθμεί αυτή τη στιγμή ο Επισιτιστικός Σύλλογος “Τερψιχόρη”, οι οποίοι εδώ και μήνες ζούνε με τα επιδόματα του κράτους.

Για τον λόγο αυτό, η εντεταλμένη σύμβουλος Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου Αγγελική Πρίντεζη ανέλαβε την πρωτοβουλία – με τη συνδρομή του Συλλόγου “Τερψιχόρη” –  να βοηθήσει στο βαθμό που δύναται η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου προκειμένου οι εργαζόμενοι αυτής της κατηγορίας να ενημερωθούν και λάβουν οποιαδήποτε βοήθεια δικαιούνται, τόσο από το κράτος, όσο και από τις δομές του Δήμου.

“Με πλήρη εχεμύθεια όλοι μαζί θα ξεπεράσουμε και αυτό το πρόβλημα”

«Ο Δήμος Σύρου-Ερμούπολης, μέσω της Κοινωνικής Υπηρεσίας, εκφράζει τη συμπαράστασή του προς όλες τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους του νησιού κι όλους τους συμπολίτες μας οι οποίοι “χτυπήθηκαν” οικονομικά και συνεχίζουν να υφίστανται την ανεργία και την “οικονομική αιμορραγία” όλη αυτή την περίοδο αντιμετώπισης της πρωτοφανούς πανδημίας.

Είναι ο καιρός που όλοι μαζί ενωμένοι πρέπει να σταθούμε ο ένας δίπλα στον άλλον για να αντέξουμε τις δυσκολίες σε οικονομικό και ψυχολογικό επίπεδο κι όλοι μαζί να βγούμε νικητές.

Αυτό που προέχει είναι να είμαστε υγιείς και γεροί για να αντέξουμε στις δυσκολίες. Στο πλαίσιο αυτό προτρέπουμε, σε όσους χρειαστεί, να τηλεφωνούν στο ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ στο τηλέφωνο 2281081001 για να κλείσουν ραντεβού για να μιλήσουν με τους ειδικούς υπαλλήλους της Κοινωνικής Υπηρεσίας.

Στο ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ γίνεται: 1) Υποδοχή – Εξυπηρέτηση πολιτών, 2) Ενημέρωση-Ευαισθητοποίηση, 3) Συμβουλευτική και Υποστήριξη, 4) Δράσεις Κοινωνικής Ένταξης και 5) Διασύνδεση με υπηρεσίες και Δομές».

Σαν εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος της Κοινωνικής Υπηρεσίας (πλην ΚΑΠΗ) σε ενημερώνω εκτενέστερα για τα κάτωθι:

Από τον Δεκέμβρη του 2020, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των συμπολιτών μας, ο Δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή, μέσω της Κοινωνικής Υπηρεσίας, προσπαθούμε να βοηθήσουμε τις οικογένειες που βρίσκονται επί μακρόν σε αναστολή εργασίας, τις οικογένειες των εποχιακών υπαλλήλων που εργάστηκαν για μικρό χρονικό διάστημα την καλοκαιρινή περίοδο και γενικά τους πληττόμενους  από το 2ο αναγκαστικό εγκλεισμό και παύση εργασιών.

Ξεκινήσαμε με βοήθεια από το πρόγραμμα  «Όλοι μαζί Μπορούμε» του Ιδρύματος «ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ» και συνεχίζουμε με τις δωροεπιταγές που προέρχονται από την Ανταποδοτική Ανακύκλωση του πρώην ΦΟΔΣΑ, μέσω των γνωστών πια «κόκκινων κάδων», έχοντας το πανελλήνιο ρεκόρ σαν νησί της συλλογής 26,5 τόνων μέσα στον πρώτο χρόνο.

Στην παρούσα χρονική στιγμή οι επιταγές που δίδονται είναι σε είδη κρεοπωλείου, καθώς και σε τρόφιμα, ΔΩΡΕΑ πάλι λόγω της δράσης του πρώην ΦΟΔΣΑ από το super market «ΒΙΔΑΛΗΣ».

Η περσινή χρονιά, με τις πρωτόγνωρες σε όλους μας καταστάσεις, μας ενεργοποίησε ιδιαίτερα σαν Κοινωνική Υπηρεσία. Είχαμε το θλιβερό γεγονός της απώλειας επιχειρηματιών της Εστίασης, έχουμε την πληροφόρηση για οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα καθημερινής διαβίωσης, λαμβάνουμε καθημερινά μηνύματα, κινούμαστε μέσα στον κόσμο και ζητάμε να μιλήσουν για τα καθημερινά τους προβλήματα.

Είναι δύσκολο πολύ σε επαγγελματίες και εργαζομένους που βρέθηκαν ξαφνικά σε ιδιαίτερες καταστάσεις. Το καταλαβαίνουμε και γι’ αυτό προσπαθούμε συνεχώς να μεταφέρουμε το μήνυμα της αλληλεγγύης μέσω των επισήμων συλλόγων τους, με επικοινωνία με επαγγελματίες του είδους και μέσω των ΜΜΕ.

Με απόλυτο σεβασμό στον κάθε άνθρωπο προσπαθούμε να βοηθήσουμε, τηλεφωνώντας στην Κοινωνική Υπηρεσία όπου καταγράφεται η κάθε ανάγκη και γίνεται προσπάθεια να βρεθεί λύση και μεριμνούμε για το επόμενο χρονικό διάστημα, κάνοντας ήδη επαφές με επιχειρήσεις, άτομα και συλλόγους που θα μπορέσουν να βοηθήσουν να στηρίξουμε τις συγκεκριμένες οικογένειες.

Επίσης, ο Δήμαρχος κι εγώ προσωπικά προσπαθούμε να διευθετήσουμε και προβλήματα που θα προκύψουν πέρα της κάλυψης της διατροφής.

Παλιότερα θυμόμαστε ότι υπήρχε ανάγκη στήριξης σε άλλη επαγγελματική ομάδα του νησιού μας, τώρα είναι οι εργαζόμενοι του επισιτισμού, ελπίζοντας στο μέλλον να μην υπάρχει ανάγκη στήριξης σε κανέναν άλλο εργαζόμενο.

Έχοντας  τη στήριξη, τη συνεργασία  και την ενημέρωση από την Ιερά Μητρόπολη Σύρου και την Καθολική Εκκλησία του νησιού μας, προχωράμε και ενημερώνουμε τους συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα να καλέσουν στο τηλέφωνο 2281081001 της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου μας ή να μεταφέρουν το πρόβλημα τους στο Δ.Σ του φορέα που ανήκουν και με πλήρη εχεμύθεια όλοι μαζί θα ξεπεράσουμε και αυτό το πρόβλημα”, σημείωσε η κα Πρίντεζη.

“Διακριτική βοήθεια εργαζομένων με τεράστια οικονομικά προβλήματα”

Για το συγκεκριμένο θέμα τοποθετήθηκε με δηλώσεις του στον “Λ” και ο πρόεδρος της “Τερψιχόρης” Γιώργος Χατζαντώνης, ο οποίος τόνισε ότι “Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια άτυπη θα έλεγα και πολύ διακριτική συνεργασία με τον Κοινωνική Πρόνοια του Δήμου με σκοπό τη στήριξη και βοήθεια των εργαζομένων του κλάδου της εστίασης που έχουν μπει σε αναστολή εργασίας εδώ και μήνες λόγω της πανδημίας.

Μιλάμε για δωροεπιταγές μικρών ποσών που χρησιμοποιούνται για την αγορά προϊόντων σε σούπερ μάρκετ, για τσάντες τροφίμων ή διάθεση κρεάτων από τοπικά καταστήματα της Σύρου, ακόμη και χρηματικών ποσών για αγορά φαρμάκων σε άτομα που μπορεί να μην δικαιούνται τυπικά αυτές τις παροχές λόγω οικονομικών κριτηρίων. Αυτός ο αριθμός των περιπτώσεων είναι πολύ μεγάλος αφού οι εργαζόμενοι στην εστίαση φτάνουν περίπου τα 2500, ωστόσο εξίσου μεγάλος είναι και ο ενδοιασμός αυτών των ατόμων να μπουν σε μια διαδικασία για 20 ευρώ, μέσω της οποίας θεωρούν ότι χάνεται ένα κομμάτι της αξιοπρέπειάς τους.

Από την άλλη, ο Δήμος και η κα Πρίντεζη προσπαθούνε να βοηθήσουνε με τις δυνάμεις που έχουν και να ενημερώσουν τα μέλη μας για τις διάφορες υπηρεσίες που τους παρέχονται, όπως η μείωση των ενοικίων για  τις κύριες κατοικίες, οι πληρωμές των ΔΕΚΟ κτλ. Υπάρχει, λοιπόν, μια βοήθεια, χωρίς ωστόσο να εξυπηρετεί όλους καθώς ο Δήμος έχει στην κατοχή του συγκεκριμένο αριθμό δωροεπιταγών που δεν μπορεί φυσικά να δοθεί και στους 2500 εργαζομένους, αλλά σε ορισμένους από αυτούς.

Το θέμα είναι ότι όλες οι διαδικασίες γίνονται εξαιρετικά διακριτικά και η βοήθεια δίνεται σε οικογένειες εργαζομένων (όχι σε ελεύθερους επαγγελματίες) που αποδεδειγμένα έχουν πολύ σοβαρό πρόβλημα οικονομικής επιβίωσης. Προσπαθούμε με τα παιδιά της “Τερψιχόρης” να βρούμε άτομα που έχουν μεγάλη ανάγκη ώστε να λάβουν αυτό το μικρό βοήθημα που μπορεί να δώσει ο Δήμος. Μπορεί στην πραγματικότητα να αποτελεί μια σταγόνα στον ωκεανό, ωστόσο πρέπει να δώσουμε ένα «μπράβο» στις Υπηρεσίες του Δήμου που το κάνουν, καθώς ο Δήμος δεν ευθύνεται γι’ αυτή την κατάσταση…”, κατέληξε ο κ. Χατζαντώνης.

Πηγή:https://www.logotypos.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.